Tipy a rady
většinu dílů k renovaci kupujeme po burzách, ale hlavně také ve velmi oblíbeném eshopu s náhradními díly na veškeré Jawy a Čezety, a to na
www.moto-ustinl.cz
do této sekce budeme přidávat dílčí zkušenosti s renovacemi, např. leštění hliníku, chromu, přípravy pod chrom, kde co a jak připevnit atd.
V první řadě by jsme mohli nastínit, jak vyleštit hliník a hliníkové části motocyklu. Můžeme si dát za příklad třebe motor 350/354.
Postup je celkem jednoduchý ale časově náročný. Záleží na tom, jakého efektu chcete dosáhnout. Samozřejmě popíšeme postup jaký známe my, nikomu ho nevnucuji a rád si poslechnu třeba i jiný názor a postup.
Budete potřebovat:
- lamelový kotouč na stopce, ideální hrubost P80 až P120, rozměr cca 60x30
- kotouč s brusného rouna na stopce, nejlépe hrubost P400 a vyšší, rozměr cca 60x40mm
- hadrový kotouč do stolní brusky, rozměry jsou individuální dle rozměrů Vaší brusky
- leštící pastu, používáme bílou pastu UNIPOL na neželezné kovy a slitiny, používá se proto, aby se zamezilo pálení materiálu
- vrtačku s vyššími otáčkami, stolní brusku
Lamelákem strhneme větší škrábance a ťukance. To potom "uhladíme" kotoučem z rouna. A následně už můžeme nanést pastu a leštit kotoučem na stolní brusce. A leštíme a leštíme až do požadovaného lesku.....